LÄS MER:Exklusivt på HäntKändisintervjuer du vill seMasked singerRobinson 2024NyhetsmorgonUllared-profilerna

TV4-tittarna är upprörda över mängden reklam i Idol

22 sep, 2021 
Lovisa Ström
Anders Bagge & Kishti Tomita Idol
TV4:s succéprogram Idol är ett av Sveriges mest folkkära underhållningsprogram.
Men nu möts de av stark kritik.
”Sjukt”, skriver en tittare.
Annons
Katia Mosallys fina ord om pojkvännen: ”Fantastisk på allt han gör”Brand logo
Katia Mosallys fina ord om pojkvännen: ”Fantastisk på allt han gör”

Den nya säsongen av Idol är i full gång och nu är deltagarna redan inne i kvalveckan. I juryn i år sitter Alexander Kronlund, Kishti Tomita, Alexander Bagge och nytillskottet Katia Mosally, och de alla är ivriga att få hitta nästa stora stjärna.

Men nu rasar tittarna över en upptäckt i programmet.

De gick vidare under tisdagens sändning av Idol

I tisdagens program var det Siri Leijon, Eduardo Lidvall, Amena Alsameai, Pär Lindberg och Emma Petersson Håårds tur att framföra sina låtar, och ribban för kvällen var hög. Siri uppträdde med låten Valerie, Eduardo med Just the two of us, Amena med Famous blue raincoat, Pär med You say och Emma med I never loved a man, och både juryn och tittarna var minst sagt imponerade över deras insatser.

Men i slutet av kvällen var det som vanligt dags för omröstning och efter att rösterna var räknade stod det klart att det var Siri, Emma och Eduardo som var tvungna att lämna programmet. De som däremot gick vidare till nästa delmoment i tävlingen var Amena och Pär, och efter beskedet var det blandade känslor i kommentarsfälten.

Annons

”Precis vad jag trodde och hoppades på! Grattis!”, skriver bland annat en nöjd tittare.

”Tycker Emma och Siri borde ha gått vidare”, skriver en annan.

TV4-tittarnas kritik mot kanelen efter upptäckten i Idol

Men trots att det är många som följer programmet slaviskt har kanalen också fått en hel del kritik. Anledningen är nämligen för att de har, enligt många, alldeles för mycket reklam. Nu sätter tittarna ner foten.

”Sjukt med reklam efter typ varje uppträdande. Inte konstigt att man kollar i efterhand istället”, skriver bland annat en person.

”Förlåt men hur mycket reklam kan man klämma in på en timme? Försöker ni vinna världsrekord eller vad är det frågan om”, skriver en annan.

Annons