Linus Wahlgrens sätter ner foten – efter hårda kritiken

Det senaste året har Linus Wahlgren och hans familj fått utstå stark kritik för nästan allt de gjort – men nu har han fått nog.
I ett Instagraminlägg sätter han nu ner foten.
”En viss besvikelse”, skriver han.
Annons
5 saker du vill veta om skådespelaren Linus WahlgrenBrand logo
5 saker du vill veta om skådespelaren Linus Wahlgren

Linus Wahlgren är den svenska musikalartisten och skådespelaren som dessutom är en av Sveriges mest eftertraktade ungkarl. Med Hans Wahlgren och Christina Schollin har han vuxit upp i rampljuset och idag är han bland annat aktiv med en roll i biofilmen Andra sidan samt som en av huvudrollsinnehavarna i TV4:s nya tv-serie Robssons.

Medan mycket har stannat upp det här året har Linus karriär med andra ord inte gjort, men trots att det gångna året ändå har rullat på rätt så bra för honom är det något annat han har reagerat på.

Kritiken mot familjen Wahlgren

Under pandemin är det många som har stått med pekpinnar och talat om för folk hur de ska leva, och några som ofta blir utsatta för det är offentliga personer. Den senaste händelsen som utlöste det var bland annat när Linus firade jul tillsammans med sina andra kända familjemedlemmar som bland annat Pernilla Wahlgren och Bianca Ingrosso. Både Pernilla och Bianca hade då lagt upp en familjebild på Instagram, och när följarna upptäckte att de var mer än sex personer så rullade kritiken in.

Annons

Linus Wahlgrens svarar på kritiken

Men nu har Linus fått nog av detta, och under en bild på Instagram skriver han nu att detta måste få ett stopp.

”Avslutar detta år med en viss besvikelse över hur många människor agerar i kris. Att beskylla varandra, döma, kasta skit och visa avundsjuka är inte dom mest sympatiska dragen hos oss människor. Under det här året har jag och många andra med öppna Instagramkonton fått ta emot skit för allt möjligt. T ex för att jag träffat mina föräldrar, spelat tennis, lidit med mina arbetslösa kollegor, ätit mat på restauranger, inte arbetat hemifrån(rätt svårt när man spelar in film) etc etc”, skriver han innan han fortsätter:

”För det första är det ingen tävling vem som har det tuffast. Alla lider på sitt sätt. För det andra är det heller ingen tävling vem som lever mest rätt. Alla gör så gott man kan för att ta sig igenom detta och då regler och rekommendationer är rätt otydliga och inte helt konsekventa agerar vi på olika sätt. Så gott nytt år alla! Alla ni som kämpar inom vården och alla andra som kämpar med att få livet att att inte kännas helt hopplöst. Snart kan vi kramas igen, allihopa!”

Annons