TV4:s svar efter kritiken mot Bingolotto

Lotta och Stefan

Bingolotto rullar på som vanligt med Lotta Engberg och Stefan Odelberg. Men nu har programmet fått en del kritik från tittarna som TV4 svarar på.

Sedan en många herrans år tillbaka har det svenska folket varje söndag kunnat bänka sig framför tvn för att spela Bingolotto tillsammans. Varje vecka får de sällskap av olika kända ansikten i tv-rutan och de olika programledarna har varierat genom åren. Leif ”Loket” Olsson, Lasse Kronér, Marie Serneholt och Richard Olsson är bara några av de som haft äran att vara programledare för Bingolotto.

Orden från TV4 skapade osäkerhet

Efter att Rickard Olsson beslutade sig för att sluta som programledare för Bingolotto i våras, blev det snabbt klart vilka som skulle ta över stafettpinnen. Lotta Engberg som tidigare haft rollen bestämde sig för att återvända och som partner fick hon Stefan Odelberg. Duon har sedan dess turats om att leda det populära söndagsprogrammet.

LÄS MER: TV4:s glädjebesked för Karl Fredrik på Österlen

Tidigare i år var tittarna dock rädda för att de skulle försvinna som programledare när TV4 avslöjade att det var spännande nyheter på gång kring Bingolotto.

”Spännande nyhet på gång. Det jobbas just nu för fullt med en spännande nyhet som kommer att presenteras inom kort. Kan du gissa vad det är?”, skrev de i ett inlägg på sina sociala medier.

Hårda kritiken mot Bingolotto

Men så var inte fallet, de omtyckta programledarna är kvar. Dock har programmet nu möts av en del kritik från sina tittare. På Binglottos egna Facebook-sida har en del kommentarer från följarna dykt upp där de ställer kritiska frågor till produktionen.

”Hur lång tid ska det ta att skicka ut era vinster. Ni skriver att det ska ta ca 15 dagar från det ni har fått meddelande vilken vinst jag ville ha. Har ännu inte sett något rekommenderat brev med vinst. Nu har det gått en månad.”, skriver en av Bingolottos följare.

Detta visar sig snabbt vara något som flera av tittarna haft problem med och kritiken fortsätter komma in.

”Jag ha väntat sedan januari på min vinst. Sista budet från Bingolottos kundtjänst var att avin skickats den 16/2 och jag väntar fortfarande. De verkar lägga mer krut på att kränga lotter än att betala ut sina vinster. Nu svarar de inte ens på mina mail. Riktigt dåligt av Bingolotto!”, skriver en annan under samma inlägg.

Men det är inte bara de tittare som själva upplevt problem med utdelning av vinster som riktar kritik.

”Bingolotto ordnar det sig inte inom denna vecka så är det skandal. Ska hon kanske kontakta kronofogdemyndigheten för att få ut sin vinst?! Bedrägeri är vad det är. Jag förväntar mig att ni ger henne en rejäl kompensation för allt jagande hon har fått hålla på med' dock utan resultat.”, skriver en följare som svar på kommentaren och taggar Bingolotto i inlägget.

I samma inlägg väljer TV4 att svara sina tittare på kritiken genom att skriva:

”Hej, vi får hänvisa er till Kundcenter, ni når dem på: 0771-440 440. Önskar dig en fortsatt fin dag"

LÄS OCKSÅ: Camilla Läckbergs svar efter Martin Melins offentliga pik

LÄS OCKSÅ: Kristin Kaspersens ord till TV4 – efter förändringen i Let's Dance