LÄS MER:Alla ledtrådar i Masked singerRobinson 2024Gift vid första ögonkastetBachelorette 2024Irma Lehtosalo

Så blir Suzanne Reuter och Björn Kjellmans framtid i ICA-reklamerna

12 jun, 2021 
Björn Kjellman, Suzanne Reuter
Sedan Björn Kjellman och Suzanne Reuter presenterades som Ica-Stig och Ica-Stina har tittarna varit skeptiska. Många menar att matjätten borde lägga mer pengar på sina kunder än på reklamerna. Men nu kommer ICA med ett besked om duons framtid.
Annons
Här är allt om nya Ica-Stig och Ica-Stina – så gick avslöjandet tillBrand logo
Här är allt om nya Ica-Stig och Ica-Stina – så gick avslöjandet till

När Loa Falkman, 73, meddelade att han slutar i rollen som Ica-Stig var det som att hela Sverige pausades. Spekulationerna gick varma om vem som skulle ta över och betting-sidorna hade stora kampanjer.

Efter flera veckor av spekulationer och gissningslekar så kunde ICA avslöja Loa Falkmans ersättare. Tittarna hade då fått tio ledtrådar som visade sig leda till just Björn Kjellman, 58, och Suzanne Reuter, 68.

Twisten i det hela var ju givetvis att det var två personer som fick äran att ersätta den prestigefulla rollen som Ica-handlaren Stig. Men vad som var nytt var helt enkelt att Stig hade en okänd syster, nämligen Ica-Stina som visade sig äga en procent mer av butiken.

Kritiken mot Ica-Stig och Ica-Stina

Det var redan i den första reklamfilmen med Ica-Stig och Ica-Stina som tittarna fick reda på vilken relation de faktiskt har till varandra. Det visar sig snabbt att det finns en underliggande rivalitet emellan dem, med tanke på vem som ärvt mest av butiken.

Annons

Sedan duon tog över har det varit en hel del skriverier om dem. Det verkar med andra ord som att Ica-reklamerna är viktiga för svenska folket. Med tanke på det stora engagemanget är det inte konstigt att matjätten möts av både ris och ros. För ett par veckor sedan fick ICA en del kritik om upplägget.

Lägg ner denna reklam! Nog borde ica hitta någon annan reklamfirma som har lite fantasi och göra något annat än denna butik som spårat ur”, skrev en.

”Katastrof sedan de blev två. Det är rena rama mobbningen och inget annat, och det trodde jag inte ICA höll på med. Men så fel jag hade då. Tittar inte på reklamen längre och funderar även på att sluta handla på ICA så länge ni håller på med det här tramset och har mobbning i er reklam”, skrev en annan.

Så blir framtiden för duon

Med tanke på kritiken som strömmat in från tittarna är nu den stora frågan som många kanske ställer sig: hur blir framtiden för Ica-Stig och Ica-Stina?

Annons

”Både Björn och Suzanne är kontrakterade för en överskådlig tid för sin medverkan i ICA-Stig konceptet. Detaljerna i detta kontrakt är inget vi diskuterar externt”, skriver Icas pressansvariga Gabriella Ohlzon till Nöjeslivet.

På grund av denna uppgörelse är det också bestämt hur många reklamfilmer de ska medverka i.

”Vi har en löpande och öppen dialog med alla involverade om antal reklamfilmer man ska medverka i utifrån tillgänglighet, ersättningar och vilka uppgifter vi tar oss an i de olika reklamfilmerna”.

FOTO: Youtube

Annons