TRENDAR JUST NU!Alla ledtrådar i Masked singerRobinson 2024Gift vid första ögonkastetBachelorette 2024Irma Lehtosalo

Bianca Ingrosso berättar sanningen om bilden i reklaminlägget

17 aug, 2021 
Johanna Alm
Bianca Ingrosso
Bianca Ingrosso kritiseras av hennes följarna efter att ett företag använt hennes ansikte och överkropp i ett reklamsammanhang för deras företag.
Nu ger Bianca svar på tal till de upprörda fansen.
Annons
Bianca Ingrosso: "Varumärkena tjänar mest på oss"Brand logo
Bianca Ingrosso: "Varumärkena tjänar mest på oss"

Bianca Ingrosso, 26, är en av Sveriges största tv-profiler och en framgångsrik entreprenör som är ansiktet utåt för hennes egna sminkmärke Caia.

Förutom att driva hennes egna sminkmärke och att synas i tv-rutan i olika tv-program, inte minst i hennes och mamma Pernilla Wahlgrens egna realityserie Wahlgrens värld, så är hon även en väldigt populär influencer och Youtuber med en stor skara fans och följare som influeras av de olika märken och företag som hon samarbetar med.

Tittarnas kritik mot Bianca på Youtubekanalen

På Biancas Youtube kanal får tittarna följa med i influencerns vardag och hon bjuder ofta på mycket skratt och känslor.

Däremot kommer tittarna ibland med viss kritik mot Biancas innehåll i vloggarna. De tycker nämligen att det kan bli lite för mycket reklam och samarbeten då och då.

Det var i påskas som Bianca möttes av kritik från tittarna efter att ha lagt upp la upp en vlogg med en bild med texten ”Firar påsk med familjen”. Och mycket riktigt finns några korta scener där Bianca verkar ha en riktigt härlig påskmiddag tillsammans med bland annat lillebror Theo, morbror Linus Wahlgren och hans exfru Jessica Wahlgren.

Annons

Men efter att ha sett vloggen hade tittarna ett och annat att säga om Biancas innehåll i videon. Redan i början berättade Bianca att vloggen var gjord i samarbete med ett skönhetsföretag som säljer brun-utan-sol-produkter. Större delen av videon handlade nämligen om skönhetsprodukten istället för ett påskfirande med familjen – något som fick följarna att reagera starkt.

Tittarna ansåg nämligen att samarbetet tog upp alldeles för mycket tid i vloggen medan Bianca i namnet för vloggen syftade till att filmen kommer handla om hennes påskfirande.

En upprörd tittare kommenterade under videon att man inte behöver titta på vloggen om man vill se en fin vlogg med familjen, men om man däremot vill bli brun så kan man titta på den:

”Ni som ville se en fin vlogg med familjen, ni behöver inte titta. Det enda du får se av den middagen är Benjamin ståendes i en hall. Men däremot om du vill bli brun? Då ska du definitivt titta.”, skrev personen.

Annons

Biancas svar efter följarnas ilska

Efter kritiken på hennes Youtube kanal tidigare i år är Bianca i hetluften igen, detta efter att ett företag för träningskläder använt hennes överkropp och klistrat in den på någon annans underkropp i ett reklamsammanhang.

Något som fått influencerns följare att överösa henne med kritik om hur besvikna de är på att hon skulle ställa upp på ett sådant samarbete.

På sin Instagram ger Bianca hennes följare svar på tal och berättar att det inte är hon som gjort detta samarbete utan företaget har klistrat in hennes ansikte och överkropp, i en Instagram story från förra veckan ryter hon ifrån:

”Asså snälla jag kan inte ta emot mer dms om hur besvikna ni är på min reklam i detta. Ni måste väl för fan fatta själva att detta är en inklistrad bild på min överkropp & ansikte i någon random reklam”, skrev tv-profilen då.

Företaget som använt Bianca Ingrossos ansikte och överkropp i deras reklam.
Företaget som använt sig av Bianca Ingrossos ansikte och överkropp i ett reklam sammanhang utan Biancas vetskap.

FOTO: Bianca Ingrosso/Youtube, Nyhetsmorgon/TV4

Annons