Kritiken mot Bianca Ingrosso – efter upptäckten i vloggen

Bianca Ingrosso har haft stor framgång de senaste åren.
Men efter att ha fått motta en rejäl skopa näthat sa hon ifrån.
Nu är hon återigen i blåsväder efter en vlogg.

Bianca Ingrosso, 25, har sedan länge varit Sveriges absolut mest populära influencers. Det hela började med att hon och mamma Pernilla Wahlgren fick betydande roller i tv-programmet Wahlgrens värld. Sedan dess har Biancas varumärke Caia växt sig till ett framgångsrikt kosmetika imperium och Bianca har i skrivande stund miljontals följare på Instagram och Youtube.

Men framgången har inte bara kommit med glädje. Flera gånger under sin karriär så har Bianca berättat om det närhat som hon ofta får motta och för en tid sedan tog det stopp. Då la hon upp en bild på sig själv gråtandes i bilen efter att ha fått flera elaka kommentarer. Till bilden skrev hon även en text där hon berättade att hon inte orkade mer – och bad folk att sluta skicka elaka kommentarer.

LÄS MER: Bilderna visar – Jessica och Linus återförening

”Kan ni snälla sluta tagga mig i era storys där ni skriver vidriga meningar om mig. Och om det är mina tårar som krävs för att det ska ta slut så...”, skrev hon på Instagram.

Benjamin Ingrossos ex ord till Bianca

Det ärliga inlägget var något som fick flera kända personer att reagera. Bland annat Kristin Kaspersen, influencern Vanessa Lindblad och lillebror Benjamin Ingrossos ex-flickvän Linnea Widmark finns bland dem som fördömde det hat som Bianca tvingats utstå.

”Jag blir så fruktansvärt förbannad och ledsen. Jag är SÄLLAN arg, men det här gör mig så arg. Så arg och besviken på människor. Jag vaknar upp och det första jag ser på Instagram är en storgråtandes Bianca, som måste logga ut från Instagram idag för att hon får så pass mycket hat.”, skrev Linnea på Instagram då.

Nya kritiken efter videon på Youtube

Nu är Bianca återigen ute i blåsväder. Denna gång efter att ha publicerat en ny vlogg med en bild med texten ”Firar påsk med familjen”. Och mycket riktigt finns några korta scener där Bianca verkar ha en riktigt härlig påskmiddag tillsammans med bland annat lillebror Theo, Linus Wahlgren och exfrun Jessica Wahlgren.

Redan i början av vloggen berättar dock Bianca att den är gjord i samarbete med ett skönhetsföretag och större delen av filmen handlar även om brun utan sol-produkten som idag används av många influensers. Att produkten tar upp så mycket tid i vloggen medan Bianca i namnet för vloggen syftar till att filmen kommer handla om hennes påskfirande är något som fått många att reagera.

”Ni som ville se en fin vlogg med familjen, ni behöver inte titta. Det enda du får se av den middagen är Benjamin ståendes i en hall. Men däremot om du vill bli brun? Då ska du definitivt titta.”, skriver en medan en annan skriver:

”Det som jag ska skriva nu är INTE hat. Men det räcker nu med de här reklamvloggarna. Det här var 90% reklam för tanrevel och det är helt sjukt”.

En tredje skriver även:

”Inget hat! Men det känns som att det var en EVIGHET sen det var en riktig vlogg.. Så mycket tid går åt till reklam. Denna var nästan enbart reklam.”

LÄS OCKSÅ: Gunilla Persson bryter tystnaden om kärlekslivet

LÄS OCSKÅ: Jenny Alversjö visar upp nya lägenheten

FOTO: Youtube/TT