Robinson-Kristoves kritik mot TV4 efter bråket med Mattias

Kristove i Robinson
Kristove Rueda har tidigare känt sig nöjd med sin insats i Robinson 2020.
Men efter kvällens avsnitt av programmet, där han syns hamna i ett bråk med Mattias Petterson, väljer nu deltagaren att rikta kritik mot klippningen.
Annons

Den pågående säsongen av Robinson närmar sig final, vilket är något som märks mellan deltagarna. Det paktas och planeras om hur de ska få ut varandra för att själva kunna ta sig vidare.

Någon som under säsongens gång hållit sig utanför bråken är hypnotisören Kristove Rueda, 46. Han har imponerat på de andra deltagare med sitt lugn och sin kontroll över att gå in i sig själv. Kristove har inte märkbart haft många fiender på ön – utan tvärtom.

Kiosk-beslutet väckte känslor

Men under veckan som gått har det blivit allt mer intriger bland deltagarna. Efter att de tävlat om olika prissummor visade sig Kristove och deltagaren Josefina Liljedahl, 38, kamma hem den högsta prissumman. Detta resulterade i att de kunde handla massvis av godsaker i den kiosk som plötsligt ställdes upp på stranden.

Annons
Annons

Kristove och Josefina tar sedan det oväntade beslutet att dela med sig av sina inköp med de andra deltagarna. Godis, kaffe och kött delas rättvist ut till alla andra – förutom till deltagarna Mattias Pettersson, 50, och Priya Svang, 26.

Detta motiverade Kristove och Josefina med att Mattis och Priya hade tillräckligt med fördelar då de för tillfället bor i det så kallade ”Maktens boning”, där man oftast får mer mat än i det vanliga Robinson-lägret. Detta väcker starka känslor hos Mattias och Priya som väljer att lämna lägret för att gå tillbaka till sitt eget.

Julias reaktion efter Kristoves ord

Senare i avsnittet ställer Mattias en fråga till sina pakt-medlemmar. Han undrar hur det kommer sig att alla verkar så irriterade på honom och möts av en oväntad relation från Kristove. Så fort Mattias öppnar sin mun för att förklara sig avbryts han av Kristove som menar att Mattias har ställt en fråga och därför endast bör lyssna på svaren istället för att förklara sig. Situationen resulterar i att även Julia Franzén, 29, reagerar på Kristoves beteende.

Annons

– Kristove säger väldigt mycket kloka saker och jag håller med om det mesta. Men ibland är han lite hård, säger Julia i programmet.

Kristoves tankar om händelsen

Nu har Kristove valt att öppna upp om sina egna tankar kring avsnittet och skriver i ett inlägg på Intagram om att han anser att klippningen inte riktigt stämmer.

Jag har varit ganska förskonad från att vridas ang mitt agerande i Robinson är jag extremt tacksam för. Jag vet att mina kamrater inte alls har varit lika förskonade. I kvällens avsnitt kommer ni få se hur det kan se ut när det klipps en sekvens ur ett större samtal. Där jag inte alls är på något vis stolt över det som visas. Men att jag säger det jag säger- det gör jag. Frågan är vad som hände innan och efter och som ni inte får ta del av”, skriver Kristove och fortsätter:

För dömd det blir jag nu märker jag. Att människor i dag bombarderar mig med väldigt starka åsikter om ”hur fel jag är”. Det intressanta jag tycker är att bli dömd utan en enda fråga vad hände där?

Annons
View this post on Instagram

Hur känner jag inför kvällens avsnitt i Robinson? Att jag har varit ganska förskonad från att vridas ang mitt agerande i Robinson är jag extremt tacksam för. Jag vet att mina kamrater inte alls har varit lika förskonade. Men i kvällens avsnitt kommer ni få se hur det kan se ut när det klipps en sekvens ur ett större samtal. Där jag inte alls är på något vis stolt över det som visas. Men att jag säger det jag säger- det gör jag. Frågan är vad som hände innan och efter och som ni inte får ta del av. För vad händer om du har ett samtal med t.ex. en kollega och det faktiskt eskalerar till ett samtal där du reagerar för att du känner dig påhoppad? Och vad händer om någon enbart filmar din reaktion och inte pratet som ledde till din reaktion? Om det klippet på enbart din reaktion sedan visas för kollegor osv utan förklaring, vad skapas då för stämning hos dem? Du kan dessutom lägga till att du skippat både frukost och lunch den dagen samtalet var, att du hängt på en ö i 30 + dagar utan så mycket sömn osv. I kvällens avsnitt sker något liknande som jag beskriver ovan. Är jag stolt över det jag ser där? Absolut inte! Däremot ber jag dig att ha med vissa av delarna jag beskrev ovan och fråga dig själv hur du reagerat? Och om du själ vill ha med det innan du dömmer mig för hårt. För dömd det blir jag nu märker jag. Att människor i dag bombarderar mig med väldigt starka åsikter om ”hur fel jag är”. Det intressanta jag tycker är att bli dömd utan en enda fråga vad hände där? Varför agerade du på det sättet? Så ta väldigt gärna med det ovanstående när du ser eller om du sett kvällens avsnitt. Jag HAR det helt fantastiskt och jag känner så mycket tacksamhet över allt med Robinson! Jag har fått så mycket fina meddelanden under den här tiden, så mycket hejarop osv. Så det hade varit lite konstigt om det enbart fortsatt så. Så nu ska jag fortsätta och svara på alla de superfina meddelanden jag också fått – vilket jag är så tacksam över. För det är där jag vill lägga mitt fokus. För det jag jag lägger mitt fokus på får jag mera av. Tack för att du läst. Allt gott till dig! ❤️🙏🏼 #robinson2020 #survivor2020 #kristoves #selfmastery

A post shared by Kristove Inside Development (@kristoves) on

Se mer från den spännande nöjesvärlden hos Hänt:

Annons