LÄS MER:Pernilla WahlgrenSå bor kändisarnaExklusivt på HäntAllsång på SkansenSommar i P1

Kakan rasar mot missen i oretuscherade kampanjen

30 jan, 2017 
Malin Ljung
Tv-profilen Kakan Hermansson gillar den oretuscherade kampanjen som Monki lanserar. Men rasar däremot mot den verkliga missen.
Annons

Kakan Hermansson, 35, rasar nu mot Monkis nya kampaj med oretuscherade bilder som ska marknadsföra deras nya bad- och underkläder.

På sin blogg skriver tv-profilen att hon förvisso älskar att den sortens bilder får större utrymme, där alla slags kroppar visas upp.

“Tanken på att dessa bilder ska visas land och rike runt gör mig så lycklig. Tänk om jag som 12-åring hade blivit exponerad för detta, det hade betytt så mycket för min självkänsla, och tusentals andra unga personer”, skriver hon.

Något hon däremot är starkt kritisk till är kläderna som kampanjen förmedlar. Kakan Hermansson skriver att hon själv frågat vilken storlek plaggen finns i, och fått svaret att största storlek är large.

moq117_w56_06-900x600
Monkis nya kampanj består av oretuscherade bilder.

“Det slår slint i min skalle. Vi ska välkomnas in i en kampanj som ska inkludera, krossa normer och känslan vi ska gungas in i är att vi alla har en kropp som kan vara normen. Men bara dom med storlekar upp till Large. Det är inte speciellt inkluderande”, skriver hon.

Annons

Kakan Hermansson frågar sig  inlägget varför det är så svårt att göra klädstorlekar större än XL.

“Det är pinsamt att utge sig för att vara radikal och missa det uppenbara, utge sig för att vilja ändra på normer och sen ändå va så sjukt normativ”, skriver hon vidare i inlägget.

Monki bekräftar att deras storlekar i dagsläget bara går upp till large, men säger att det ska bli ändring på det:

“Vi har en siluett och en passform som passar många, men vi är också lyhörda för det faktum att våra kunder har framfört önskemål om utökade storlekar. I samband med vårt 10-årsjubileum i höstas tog vi beslutet att utöka med XL på större delen av sortimentet. Det kommer börja säljas med start hösten 2017”, skriver Isak Hellerup, PR consulant för Monki. 

 

FOTO: Ibl

Få vårt nyhetsbrev – helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy..

 

 

Annons