TRENDAR JUST NU!Melinda JacobsAlla ledtrådar i Masked singerRobinson 2024Gift vid första ögonkastet

Edward i semesterdrama: "Skraj för hotellägaren"

24 jul, 2017 
AvHanna Svärd
Gastronomen och tv-profilen Edward Blom befinner sig tillsammans med sin familj på semester i Riga. Men vad som skulle bli en skön semester, började inte riktigt som Edward själv hade hoppats på. Efter att det visat sig att deras förberedda bokning på hotellet aldrig gått igenom, har det bara gått utför för familjen. – Vi har hamnat i semesterhelvetet, säger han till Aftonbladet.
Annons

Först Calle Schulman, 37, och Anitha Schulman, 39, och nu Edward Blom, 46. Ja, vi kan konstatera att det är många av våra svenska kändisar som haft det tufft på semestern i år. Den här gången är det alltså Edward Blom som drabbats – och det han råkat ut för har, som han själv beskrivit det för Aftonbladet, kunnat jämföras med en korsning av “Fawlty towers” och Sovjetunionen.

Det hela ska ha börjat med att Edwards hotellbokning inte gått igenom på grund av att kortet han betalat med inte fungerat. Detta visade sig först när gastronomen och tv-profilen som reste tillsammans med hela familjen – frun Gunilla och barnen Melchior och Wilhelmina, anlände till hotellet. Till slut tvingades de gå med på att betala en högre avgift för att få tillgång till det hotellrum de trott sig ha bokat. Men dramat slutar inte där. När bokningssajten hotels.com efterfrågade en recension på hotellet, berättade Edward Blom om allt som hänt, något han skulle få ångra i efterhand. Efter att hotellägaren fått nys om recensionen bröt helvetet ut på riktigt.

Annons

Få vårt nyhetsbrev – helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy..

– Sedan dess har det varit ett helvete. Hon är jättearg och vill tvinga oss att ändra recensionen. Vi får ingen semester, hon kallar in oss till receptionen i timmar, hotar med polisen och säger att vi inte kan ta hand om våra barn. Sedan antyder hon att jag är psykiskt instabil för att jag blir arg, säger han till Aftonbladet.

Men trots konflikterna valde familjen att stanna kvar på hotellet innan de till slut fick nog av hotellägaren.

– Hon blir bara värre och värre och vi vill egentligen bara härifrån. Hon är helt galen. Vi har hamnat i semesterhelvetet, sa han när de fortfarande befann sig på hotellet.

Men med fem nätter kvar av hotellvistelsen började de inse att det var orimligt att stanna kvar, och dags att göra något åt saken. Efter att hotellägaren enligt Edward Blom, ska ha hotat med att tillkalla polis, ringde han själv till svenska ambassaden i Lettland för att be om råd.

Mitt i paniken försökte Edward dessutom med ett rop på hjälp via sociala medier, innan familjen på måndagsförmiddagen till slut valde att checka ut från hotellet utan att få tillbaka pengarna för de resterande nätterna.

Annons

“Vi måste få hjälp av någon i Lettland. Hotellägarinnan på hotellet är helt galen. Förpestar vår semester, lurar oss, hotar med polisen”, skrev han på Twitter.

– Jag började känna mig skraj för hotellägaren. Hade jag stannat en minut till hos den där läskiga ägarinnan hade jag fått tillbaka min panikångest, säger han.

Nu letar familjen nytt boende i Riga och vill vara tydliga med att den negativa upplevelsen endast beror på hotellet och dess ägare, och inte staden i sig eller invånarna.

– Vi älskar verkligen Riga och letterna och Hotels.com försöker verkligen hjälpa till, säger han till Aftonbladet som även sökt hotellägaren som kunnat bekräfta att Edwards Bloms kort inte fungerat.

“Sedan går åsikterna isär”, skriver Aftonbladet.

Foto: IBL

 

 

Annons