Kritiken mot Isabella Löwengrip efter priset på nya produkten

Isabella löwengrip kritiseras för priset på nya produkten
I veckan skrev entreprenören Isabella Löwengrip om en ny lansering på sin blogg – nu reagerar många på prissättningen av de nya produkterna.
Annons

Isabella Löwengrip, 28, gjorde sig tidigt känd som ”Blondinbella” och var bara 14 år när hon började blogga. Tretton år senare har hon lämnat namnet Blondinbella bakom sig, men är fortfarande en av de största bloggdrottningarna i Sverige.

Men förutom bloggen har hon sedan länge breddat sin verksamhet och får pengarna att rulla in från alla möjliga håll. Idag är hon känd som en framgångsrik entreprenör och företagare och är verksam samt ägare i hela nio bolag. Under 2015 gick hon exempelvis in som delägare i appen Natural Cycles i utbyte mot exponering på hennes sociala medier.

Annons

Via sitt företag har entreprenören nu lanserat ett nytt varumärke, vilket hon skrivit om i ett nytt blogginlägg i veckan.

”Idag lanserar vi äntligen vårt nya varumärke Hermine Hold, så kul! Som jag nämnt tidigare kommer det första släppet bestå av silkesprodukter i form av scarves, scarfettes och scrunchies. Hoppas verkligen att ni kommer att älska dem lika mycket som jag gör!”, skriver Isabella och fortsätter:

”Den första kollektionen som lanseras idag är inspirerad av mig. Tycker verkligen att färgerna och mönstren är så fantastiskt fina.”,  skriver Isabella i inlägget där hon också delar med sig av flera bilder på produkterna.

Hyllas – men får kritik

I kommentarsfältet är det många läsaren som beundras över produkterna.

”Så otroligt fina produktbilder! Dock är det inte riktigt min stil men väntar nyfiket på hur konceptet tas emot.”, skriver en läsare.

De flesta verkar reagera på hur snygga produkterna är, men framförallt är det starka reaktioner på prissättningen.

”Snygg sida och snygga produkter. Tyckte priset var lite väl saftigt dock, känns svårt att få volymer på det men kan ha fel. Känns som att ni borde kunnat lägga er betydligt lägre…”, skriver en läsare och fler håller:

”Tror tyvärr inte detta kommer vara någon vidare success. Hur många känner du som har klämmor eller en scarf i håret? Möter ingen efterfrågan och har dessutom för högt pris. Skor (Flattered) är en sak, det vill alla ha. Det man ser på bilderna ovan är dock en särskild stil som inte alla har. Lyxigt håraccesoar-märke lär bli magplask. Är inte det folk vill lägga ner pengar på.”

”Väldigt fina produkter, men som många är inne på, alldeles för dyra för att kunna motivera ett köp. Hade nog förväntat mig lite mer humana priser. Lite trist när man väntat länge på lanseringen.”

LÄS MER: Isabella Löwengrips oro över barnen efter karriärbeslutet

LÄS MER: Isabella Löwengrip svarar på följarnas anklagelser: ”Kommer inte sluta”

FOTO: TT/Karin Törnblom

Se mer från den spännande nöjesvärlden hos Hänt:

Dela på:
Annons
Laddar nästa artikel…