LÄS MER:MadonnaCéline DionVictoria BeckhamBritney SpearsHoney Boo Boo

Ed Sheerans vädjan till fansen efter biljettkaoset

03 feb, 2017 
Malin Ljung
Kaoset var ett faktum när biljetterna till Ed Sheerans konsert släpptes i veckan. Nu vädjar artisten till fansen.
Annons

I veckan släppte 25-årige Ed Sheeran biljetter till sin nya turné som startar den 16 mars i Italien.

Under torsdagen var det de svenska fansens tur att kriga om plåtarna till spelningen den 30 mars då han intar Globen – och kaoset var ett faktum. Biljetterna sålde slut på nolltid och fansen vittnade om kaos på biljettföretaget Axs Facebooksida.

“Tycker att ni kan fixa systemet så att ni inte visar felaktig information, inte alls kul att sitta i nästan 2 timmar och tro att man har en chans när det egentligen är slutsålt efter några minuter…”, skriver en besviken person.

Ed-Sheeran
Många vill se Ed Sheeran framföra sina nya låtar.

“Stod i kö i 45 min, kom in, och det stod att det fanns biljetter kvar men hände inte ett skit när man tryckte på nån priskategori eller på kartan. Sämsta bokningssystem jag någonsin varit med om”, skriver en annan.

Annons

En klen tröst är att Ed Sheeran skapat kaos överallt där biljetterna släpps. Varenda show är enligt artistens hemsida utsåld. I England säljs biljetter i andrahand för över 1000 pund, cirka 11000 svenska kronor.

Nu går stjärnan själv ut och vädjar till fansen att inte betala så dyrt. Sajten Contact music har varit i kontakt med Ed Sheerans team som är tydliga i sitt budskap:

– Vi uppmanar fans att inte samarbeta med andrahandssajterna. Vi tar avstånd ifrån de oetiska metoder som förekommer på andrahandsmarknaden. Vi har skrivit tll våra partners och uppgett vilket sätt vi förväntar oss at biljetterna säljs. Direkt till fansen, säger Ed Sheerans presskontakt.

Den 3 mars släpper Ed Sheeran sitt tredje album “Divide”. Och vi på Hänt.se håller en tumme för att Ed älskar Sverige lite extra och trycker in ytterligare en konsert snarast!

FOTO: Ibl

Få vårt nyhetsbrev – helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy..
Annons