LÄS MER:Pernilla WahlgrenGift vid första ögonkastetSå bor kändisarnaExklusivt på HäntAllsång på SkansenSommar i P1

Stora förändringen för Ullared-profilerna – vd:n bekräftar kaoset

28 maj, 2024 
Ullared har försvunnit helt från tv-rutan och tittarna har undrat varför det inte kommer nya säsonger.
Nu bryter Ullareds vd Patrik Levin tystnaden.
– Jag tror egentligen att det finns en vilja, säger han till Hänt.
Annons

Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!

Hänts krönikör: Vi vill ha tillbaka Ullared nu!Brand logo
Hänts krönikör: Vi vill ha tillbaka Ullared nu!

Tv-serien om shopping-paradiset Ullared slog ner som en bomb i tv-Sverige för ett antal år sedan. Serien blev omåttligt populär och sändes på tv i elva år och karaktärerna Ola-Conny Wallgren, 60, Morgan Karlsson, 50, blir fortfarande överrösta med kärlek av kunderna i butiken.

Men sedan 2019 har det inte kommit någon ny säsong av programmet och det är flera som undrat varför. Vissa har varit inne på att det är vd:n Patrik Levin som håller i spakarna.

VD:n Patrik Levins besked om Ullareds framtid

Men när Hänt når honom berättar han att det är en väldigt komplex fråga.

Blir det någon ny säsong av Ullared?

– Jag kan inte säga varken bu eller bä i den frågan faktiskt. För vi äger ju inte frågeställningen helt och hållet själva. Det har ju hänt rätt mycket på produktionssidan sedan vi gjorde vår tv-serie. Det är ju ett företag som heter Strix som producerade för Discovery+ då och de finns ju inte kvar idag, säger Patrik och fortsätter:

Annons

– Så då ska man ju hitta vilka som är kvar och inte, så det är inte en sådan enkel fråga att säga ja eller nej till på sådär rak stående fot liksom. Men det klart att vi älskar våran tv-serie. Vi tycker den är helt fantastisk och vi hoppas ju att våra kunder tycker samma sak och att alla saknar den och ser fram emot att vi förhoppningsvis kommer kunna göra mer av den då. Men det finns ju inget jag kan säga ja eller nej till idag då.

Ullareds framtid i tv-rutan: ”Mer komplicerat”

Med andra ord är det mycket mer komplicerat än vad man kan tro.

– Ja och så är det ju såhär att det händer mycket saker i världen, nu är ju Discovery en del av en väsentligt större koncern under HBO och Warner bros liksom. Så ja, det är mer komplicerat än att kunna förklara på fem minuter, förklarar Patrik för Hänt.

Vad skulle du säga om de ringer och frågar om ni vill göra en ny säsong?

– Det skulle jag absolut vara intresserad av att lyssna på det samtalet. Det hade jag tyckt varit roligt, säger han.

Annons

Var skon klämmer i den här frågan är med andra ord fortfarande oklart. Om det ens finns en sko som klämmer...

– Jag tror inte att skon klämmer någonstans egentligen. Men världen har ju förändrats mycket sedan tv-serien kom och som tv-serien levde sina elva säsonger. Det har väl också lite att göra med hur man konsumerar media idag jämfört med för tio år sedan. Det finns ju många saker och många dimensioner att ta ställning till, säger Patrik och tillägger:

– Jag tror egentligen att det finns en vilja från många håll men det kanske inte riktigt har varit rätt tajming. Vi har ju haft pandemin som ju såklart inte var optimal att göra en tv-serie i.

FOTO: BYRMO CAROLINA/Aftonbladet, TT

Annons