Prinsparet Carl Philip och Sofias markering mot Paolo Roberto

Carl Philip och Sofia bryter samarbetet med Paolo Roberto
Prins Carl Philip och prinsessan Sofia har haft ett nära samarbete med Paolo Roberto som frontat deras hemsida. Efter tv-profilens erkännande om att han har köpt sex har prinsparet satt ner foten ordentligt, och nu syns deras tydliga agerande.
Annons

Den kände tv-profilen och entreprenören Paolo Roberto, 51, erkände i fredags i en tv-intervju med TV4 att han köpt sex.

Kvällen innan greps han när polisen genomförde en stor razzia mot sexhandel i centrala Stockholm. Flera personer greps, däribland Paolo Roberto som erkände i förhör att han köpt sex av en kvinna från ett av Europas fattigaste länder. Enligt uppgifter ska han ha betalat 1500 kronor.

Annons

I en intervju med Jenny Strömstedt hävdade Paolo Roberto att det var första gången han köpt sex och förklarar varför han gjort det.

Annons

Paolo Robertos egna ord om sexköpet

– När det går bra för mig, jag har aldrig varit så lycklig, livet blommar, då hittar jag alltid något sätt att förstöra det. Och det har varit olika typer, det har varit väldigt mycket våld, och den här gången lyckades jag hitta det som jag egentligen tycker är det smutsigaste som finns. För att på något sätt döva det här hålet som finns hos mig.

Direkt efter erkännandet meddelade TV4 att de bryter alla samarbeten med Paolo Roberto. Bland annat har han i flera år varit programledare för Farmen, och han har lagat mat i Nyhetsmorgon.

Flera stora matvarukedjor beslutade sig dessutom för att inte sälja hans produkter, och flera andra stora aktörer har avbrutit sina samarbeten med tv-profilen.

Prinsparet bryter samarbetet

Nu står det också klart att skandalen även påverkar kungafamiljen. Prins Carl Philip och prinsessan Sofia har samarbetat med Paolo Roberto som varit en viktig frontfigur i deras stiftelse som arbetar för att öka samhällets förståelse för personer med dyslexi.

Annons

Svensk dam visar upp bilder på att Paolo Roberto tidigare funnits med på stiftelsens hemsida med både bild och text, men under måndagen var det borttaget.

Prinsparet har själva inte uttalat sig om agerandet, inte heller stiftelsen har kommenterat det hela. Men det är onekligen en tydlig markering de väljer att göra mot tv-profilen.

FOTO: TV4/TT

 

Se mer från den spännande nöjesvärlden hos Hänt:

Annons
Laddar nästa artikel…