SE BILDERNA: Madeleines megaflopp – mitt inne i stan! ”Folk verkar obrydda”
Hänt var på plats – se exklusiva bilderna här!
Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!
Det var i slutet på mars som prinsessan Madeleine, 43, gick ut med den stora nyheten att lanserade sitt egna hudvårdsmärke. Namnet på hudvårdserien blev ”MinLen”, vilket hon gjorde i samarbete med antroprosofmärket Weleda.
Prinsessans hudvårdsmärke har sen dess stött på en hel del kritik.
Under lördagsförmiddagen lanserade hon hudvårdsmärket på skönhetsjätten Lyko.
Hänt var på plats och fick möjligheten att prata med besökarna!
Prinsessan möts av kritik – prinsessan Madeleines ord: ”Chockad”
Kritiken mot prinsessans hudvårdsmärke handlar dels om att Weleda fått kritik för att vara ett oseriöst företag vars hudvård inte baseras på vetenskap.
Även Madeleine har kritiserats eftersom hon använde sig av sitt kungliga Instagram-konto för att marknadsföra sitt nya företag, utan att markera att inlägget är reklam. Detta är något som som lett till att prinsessan fått flera anmälningar mot sig, där två av anmälningarna kommit in till reklamombudsmannen och två anmälningar till konsumentverket.
I en intervju med Dagens industri valde prinsessan att uttala sig om den massiva kritiken.
– Vi visste att det skulle väcka debatt, jag var förberedd på det. Men jag blev ändå chockad över att det blev så mycket kritik, och mängden kritik som riktades mot mig, säger hon till tidningen.
Levde inte upp till förväntan: ”Trodde det skulle vara fler folk”
Under lördagen drog den stora lanseringen på Lyko av stapeln, men det var dock kanske inte lika högt tryck som förväntat.
Hänt var på plats och kunde bevittna ett svalt intresse och förväntningarna kanske inte riktigt levdes upp. Det var inte förrän tio minuter innan butiken öppnades som en kö bildades utanför, men kön var inte lång.
– Jag trodde det skulle vara fler folk på plats, det kändes som det var så få personer i kön och där inne. Trodde det skulle vara mer som ett event kanske, men folk gick in i butiken som vanligt. Jag tror kanske inte alla visste att Madeleine skulle vara där, säger en besökare på plats till Hänt.
– Det kändes som en helt vanlig där här på Lyko, säger en besökare till Hänt, som bara råkade gå förbi och skulle handla en helt annan produkt.
– Folk verkar obrydda, lägger personen till.
Folk utanför butiken stannade också upp förvånat och sa ”är prinsessan Madeleine där inne?”, alltså helt ovetandes om att vår kunglighet hade ett planerat besök i butiken.
FOTO: HÄNT / TT