Nya bakslaget efter konkursen – Camilla Läckberg anmäld
”Jag kommer att vara ännu noggrannare framöver”, skriver hon till TV4.
Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!
Camilla Läckberg, 50, är en av Sveriges absolut mest framgångsrika författare och hon har dragit in multum under sin karriär.
Sedan 11 år tillbaka är hon tillsammans med den 13 år yngre maken MMA-fightern Simon Sköld, 37, som hon även har dottern Polly tillsammans med.
Under våren har tv-tittarna fått ta del av parets liv genom realityserien Läckbergs och i ett avsnitt avslöjade Simon att han planerar att lägga sin fightingkarriär på hyllan.
Exakt vad han planerar att göra i stället är inte helt fastställt men han har haft lite projekt parallellt med idrottskarriären.
– Det ska nog mest bli spännande att se vad han hittar på, sa Camilla Läckberg efter att maken Simon Skölds berättat han ska lägga ner tävlandet.
Camilla Läckberg och Simon i ekonomisk motgång
Tidigare har det inte gått helt som planerat med hans företagande och i maj blev det känt att Camilla Läckberg och Simon Skölds bolag hade gått i konkurs efter bara två år.
Det var främst Simon Sköld som drev betaltjänsten Powrs men Camilla stod med som delägare i bolaget.
När företaget fick i konkurs förlorade det 32 miljoner som de hade tagit in i investeringar.
I samband med konkursen svarade Simon Sköld i ett meddelande till Aftonbladet att han lämnade bolaget för ett år sedan och inte har haft någon insyn i verksamheten tiden innan konkursen.
Nu kommer ytterligare ett bakslag mot deckarförfattaren.
Läckberg anmäld till konsumentverket
Under måndagen blev det känt att hon hade anmälts till konsumentverket för att systematiskt göra smygreklam på sina social medier.
Enligt anmälan han anmälaren skrivit att författaren ”konsekvent marknadsför sina egna kommersiella projekt i sociala medier utan reklammärkning”, rapporterar TV4.
I en kommentar till kanalen svarar Camilla Läckberg att hon ska bli bättre på att märka upp vad som är reklam på sina sociala medier.
”Jag brukar vara noga med reklammärkning men har i dessa fall uppenbarligen missat det utan att det var min avsikt. Jag kommer att vara ännu noggrannare framöver”, skriver hon i en skriftlig kommentar till TV4 Nyheterna.
FOTO: Skärmdump/Viaplay