LÄS MER:Pernilla WahlgrenGift vid första ögonkastetSå bor kändisarnaExklusivt på HäntAllsång på SkansenSommar i P1
Festis marknadsföring banner

Gröna Lund tar bort Kinnamanreklam efter olyckan

27 jun, 2023 
TT Nyheter
Nöjesfältet Gröna Lund håller stängt i minst sju dagar med anledning av söndagens dödsolycka då bergochdalbanan Jetline delvis spårade ur.
Annons

Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!

Efter olyckan i bergochdalbanan Jetline i söndags avbryter Gröna Lund en reklamkampanj med skådespelaren Joel Kinnaman i förtid, rapporterar Dagens Nyheter.

Kampanjen lanserades i april och har bland annat visats i Stockholms kollektivtrafik.

Budskapet var att visa att ”modiga karaktärer på film inte alltid behöver vara modiga i verkligheten. Och att det är ok att vara en fegis”, enligt nöjesfältets pressmeddelande tidigare i vår.

”Med anledning av den tragiska olyckan har vi stoppat all marknadsföring. All reklam ska tas ned, ett arbete som redan påbörjats”, skriver Annika Troselius, Gröna Lunds informationschef, till DN.

Det var i söndags vid lunchtid som olyckan inträffade. En person omkom och nio fördes till sjukhus, varav tre med allvarliga skador.

Under en presskonferens senare på söndagen meddelade Gröna Lund att man kommer att hålla stängt minst en vecka för att utreda olyckan.

Annons