Artikeln innehåller reklamlänkar
TRENDAR JUST NU!Melinda JacobsAlla ledtrådar i Masked singerRobinson 2024Gift vid första ögonkastet

Följarnas kritik mot Kissie – efter anmälan av ett störande barn

13 jun, 2018 
AvStina Dahlgren
Kissie Nilssons följare rasar efter hennes anmälan mot skrikande barn
Alexandra ”Kissie” Nilsson anmäler att flygresan blev störd av ett hyperaktiva barn. Nu rasar hennes läsare över beslutet.
Annons

Bloggerskan Alexandra ”Kissie” Nilsson, 27, är just nu nere på Bali med sin pojkvän Andreas Hellmers, 36. Flygresan ner var dock ingen succé skriver hon på sin blogg. 

Anledningen ska ha varit att hon hade ett hyperaktiva barn i sätet bakom sig som både nöp henne och drog henne i håret.

”Även om det var ingens fel (måste vara superjobbigt att ha en sånt hyperaktivt barn) så tycker jag det skulle sitta på sin plats av flygbolaget med någon kompensation. Personalen och vi gjort en ’anmälan’ iaf så får se.”

Få vårt nyhetsbrev – helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy..

Uttalandet har fått hennes läsare att reagera. De anser att man inte kan anmäla att ett barn stör flygresan.

”Gjort en anmälan? Till vad då? Och om ett barn är störande så säger man väl ändå till föräldern som får säga till sitt barn. Så får väl barnet sitta i förälderns knä bäst den vill eller inte för att inte störa andra. Jobbigt, ja visst, men en anmälan kan man väl inte göra bara för att barn är barn…”

Annons

”Vadå för anmälan? Att ett litet barn störde dig? Då säger man väl till barnet eller hens föräldrar?”

Kissie har nu svarat på kommentarerna och förklarar att det inte är barnet eller föräldrarna hon har anmält. Istället ska hon ha gjort en anmälan till flygbolaget för att hon fick sin resa förstörd och vill ha kompensation.

”Vi vet att det inte är mammans fel, hon behöver inte kompensera oss utan det gör flygbolaget.” skriver hon.

Men inte heller det går hem hos läsarna som menar att barn som stör inte är något man bör få ersättning för.

”Det är väl knappast flygbolagets fel att ett barn stör dig på flygresan? Vad tänker du att flygbolaget ska göra? Det är helt och hållet föräldern till barnet som har ansvaret….och ingen annan…å nej man får inte kompensation för att barn är störiga.”

”Anmäla för att flygresan blev förstörd! Hahaha…..jisses. Ja hon har det tufft Kissie…stackaren. Får resor mm gratis men sedan gnäller så fort inte allt varit perfekt. Stackars lilla Kissie….livet är svårt.”

Foto: IBL

Annons