Så mycket pengar har Desiré Inglander tjänat på att vara Mondos flickvän
Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!
Det var år 2020 som stjärnparet Armand ”Mondo” Duplantis, 25, och Desiré Inglander, 23, först träffades. Idag är de två förlovade och nästa år väntar ett storslaget bröllop.
Under åren har vi sett Desiré heja på sin kärlek på olika läktare runt om i världen, och göra honom sällskap på diverse påkostade galor.
Men samtidigt som Armand slagit världsrekord efter världsrekord har även Desirés bolag växt sig allt större.
Desiré Inglanders ofantliga lyft på sociala medier
Under hösten 2022 startade Desiré sitt egna företag, enligt Expressen ska bolaget syssla med ”konsultverksamhet inom influencer marketing, modell- och mode branschen, design av kläder och accessoarer”.
Influencern har en utbildning i content marketing från Berghs School of communication, något som kommer väl till hand i hennes arbete. På sociala medier får följarna ta del av hennes innehåll och samarbeten, såväl som en generös dos av livet tillsammans med stavhopsstjärnan.
De senaste åren har Desirés sociala medier växt markant och idag har hon över en miljon följare på TikTok, och närmare 800 tusen på Instagram.
Armand Duplantis om att förlova sig med Desiré Inglander – här är frågan han vägrar svara på
Desiré tjänar miljoner – fyrdubblat omsättningen
Enligt Expressens uppgifter omsatte Desirés bolag under 2023, 1 056 000 kronor. Bara ett år senare fyrdubblades omsättningen till 4 214 000 kronor.
Vinsten i sin tur blev 2 039 000 kronor, till skillnad från året innan då vinsten stannade på 299 000 kronor.
Nu plockar Desiré ut en halv miljon kronor i aktieutdelning.
Experten: Hade Desiré haft sitt varumärke utan Mondo?
Hänt har tidigare pratat med kommunikationsexperten Niklas Turner Olovzon som uttalat sig om Desirés varumärke.
– Hon gör ju en del samarbeten, men sedan är det ju ren spekulation huruvida hon hade haft de samarbetena utan att vara ihop med Mondo. Men det kan man bara spekulera i.
– Hon skapar också ganska mycket intressant innehåll för honom, som bygger hans varumärke. Det där samverkar ju, så i alla fall just nu så är deras framgångar gemensamma. Och då kan vi ju prata om att det gemensamma värdet som de skapar tillsammans är miljontals kronor.
FOTO: Stephen Greathouse/Shutterstock / Jonas Ekströmer/TT