De blir nya profiler för Hänt.se
Hänt.se fortsätter växa explosionsartat som Sveriges mötesplats för dig som älskar nöjesvärlden. Med miljontals besökare varje vecka är sajten en självklar nyhetskälla för alla som vill veta det senaste inom trender och profiler i Sveriges underhållningsbransch.
Nu utökar Hänt.se sin plattform och väljer att profilera den omtyckta reporterduon Jonna & Johanna. Tjejerna kommer börja blogga under domänen och ingår därmed i Aller Medias influencers-grupp.
Jonna Friberg Wennerberg och Johanna Bladh blir nya influencers för Aller Media. Foto: Thomas Engström
Reportrarna Johanna Bladh och Jonna Friberg Wennerberg jobbar flitigt med sociala medier på redaktionen och läsarna har tidigare fått följa med duon ut på reportageresor under stora nöjesevenemang som Melodifestivalen och Let’s Dance. I somras lanserade de följetången “Jonna & Johannas sommarturné” där reportrarna gav sig ut i en husbil och besökte folkkära nöjesprofiler i Sverige.
I bloggen “Jonna & Johanna” kommer läsarna nu få följa med bakom kulisserna på en av Sveriges största redaktioner och i livet som reporter mitt i nöjesvärldens centrum.
Utöver det är Jonna Friberg Wennerberg och Johanna Bladh två unga, framgångsrika kvinnor mitt i livet som tampas med samma saker som alla andra. De brinner för att lyfta dagsaktuella ämnen som skadliga trender, prestationsångest och feminism, och har under året hyllats av läsarna för sitt ofiltrerade sätt att exponera sig själva och sitt jobb.
Andra bloggare inom Aller Media är Kakan Hermansson, Brita Zachari på ELLE.se, Caroline Norbelie för Måbra.se och Daniel Lindström för Café.se.
Jonna och Johanna beskrivs ofta som ofiltrerade. Foto: Thomas Engström