Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!
Magdalena och makens bröllopsresa slutade i katastrof efter upptäckten


En resa som utvecklade sig till en riktig mardröm.
– Jag var tvungen, säger Magdalena.
Magdalena och hennes make Andrew Beaton var nygifta och hade sedan tidigare bokat in en resa till Mallorca i Spanien. Efter att ha gift sig under pandemin hade parets bröllopsresa fått skjutas fram.
Stället paret hade bokat var tvåstjärnigt och trots att det hade dåliga recensioner av hotellet valde paret att boka resan.
– Det fanns dåliga recensioner, men det fanns också bra recensioner. Där de skrev att hotellet "inte var så dåligt som människor säger", säger Magdalena till tidningen The Mirror.
Parets bröllopsresa utvecklade sig till en mardröm
Vid incheckningen på hotellet fick de båda varsin plastmugg i färgglad färger. Receptionisten berättade att de skulle ge muggarna till bartendern i baren när de ville beställa dricka. Något som Magdalena tyckte var konstigt.
– Första kvällen gick jag till baren och bad om en sangria och killen säger, "var är din kopp? Du måste ha fått koppar vid incheckningen?", säger hon och fortsätter:
– Jag tänkte, du måste skämta med mig. De förväntade sig att vi skulle använda samma koppar till kaffet nästa morgon. Det var det konstigaste att vi skulle använda det till alkohol, vårt te, juice, vad som helst, allt hälldes i samma kopp. De tvättades inte ens ordentligt, jag var tvungen att tvätta dem själv med min egen duschtvål.
Dock var det inte plastmuggarna som var parets största besvikelse under resan. Istället var det badrummen som var det största problemet. Ett badrum som var nersmutsat med hår och fläckar överallt i rummet.
– Jag öppnade dörren och tänkte "oh wow". Badrummet var äckligt och snuskigt, säger Magdalena.
Paret bestämde sig för att försöka lösa det äckliga problemet och ringde till receptionen för att klaga. När ingen från hotellet hade dykt upp för att hjälpa dem med problemet valde de istället att försöka lösa det själva så gott det gick. De gav sig ut för att köpa rengöringsmedel och städservetter för att få bort det värsta av smutsen i rummet.
Bytte hotell tre dagar in på resa efter upptäckten
Magdalena och maken stod inte ut och efter tre dagar dagar försökte de be hotellet om de kunde få flytta till ett annat rum, men ingeting hände från hotellets sida. Istället började paret kolla på flygresor hem, men resorna var för dyra. Tillslut lyckades paret boka in sig på ett annat hotell i Palma. Samtidigt som de krävde pengarna tillbaka för vistelsen på det första hotellet.
– Jag gick till receptionen och bad om återbetalning för de fem oanvända nätterna. Det enda de gav oss tillbaka var 11 euro, säger Magdalena.
Resten av resan på det nya hotellet var mycket bättre och att det både var bra mat och "vanliga" muggar som de fick dricka ur.
FOTO: Privat