mat

Holly fördes akut till sjukhus – efter McDonalds jättemiss: ”Arg”

Holly, 37, var nära att dö på restaurangen – drivit en två år lång juridisk process

FOTO: SWNS
McDonalds-personalen råkade servera Holly majonnäs.
Då fick hon föras akut till sjukhus och har sedan gått en hård kamp mot snabbmatskedjan.
– Jag får en känsla att företaget inte förstår, säger hon.

Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!

1-åriga Skylar är enorm – anklagas för att ge henne McDonalds
0:41

Efter reklamen: 1-åriga Skylar är enorm – anklagas för att ge henne McDonalds

(0:41)

Slå på ljud

En kväll i maj 2021 hade Holly Carr, 37, och hennes familj satt sig till bords på en av McDonalds restauranger i Sussex, England.

Eftersom hon har en allvarlig äggallergi ville hon utesluta majonnäs i beställningen.

När hon fick maten stod följdriktigt också en klisterlapp på kartongen, märkt ”ingen majonnäs”.

Här syns majonnäsen på Hollys mat.

Holly Carr / SWNS

Märkte direkt att något var fel

Men efter första tuggan insåg Holly genast att något var fel – det var majonnäs i maten.

– Jag började bli våldsamt sjuk och hamnade in och ut i medvetande. Min fästman ringde 112 och de instruerade honom hur han skulle använda min EpiPen (adrenalinpenna), säger Holly till lokala brittiska medier.

Senare fördes hon med ambulans till sjukhus och där konstaterades det att hon kunde ha dött utan sin adrenalinpenna.

Holly Carr fördes akut till sjukhus.

Holly Carr / SWNS

Rättslig process

I nästan två år har hon drivit en juridisk process mot McDonalds, och så sent som i förra veckan erkände snabbmatskedjan sitt bristande ansvar för incidenten.

Holly har fått ekonomisk kompensation, men fruktar att företaget inte har lärt sig läxan.

– Det gör mig arg att de förnekade ansvaret så länge. Beloppet jag fick borde vara mer, om jag ska vara ärlig. Men jag är så trött på det här nu, säger 37-åringen som tvingats träffa psykolog på grund av den segdragna processen.

– Om jag inte hade haft min EpiPen på mig, skulle jag inte vara här just nu. Men jag får en känsla av att företaget inte förstår att det är så allvarligt.

FOTO: SWNS

FRÅN FÖRSTASIDAN