mat

Kunderna rasar efter ändringen på Max: ”Sista gången jag åt den”

Richard Bergfors, vd för hamburgerkedjan Max och en maxhamburgare med tillhörande läsk och pommes.

FOTO: Jonas Lindkvist DN/TT/ JOHAN JEPPSSON TT
Hamburgerrestaurangen Max får kunderna att se rött efter en ändring i sortimentet.
Det handlar om en av dipparna som har ändrat smak och kedjan förklarar nu varför.
Kvinna kastar het soppa på kassörska
0:32

Efter reklamen: Kvinna kastar het soppa på kassörska

(0:32)

Slå på ljud

Flera kunder har hört av sig till Max via deras Facebook-sida eftersom de är missnöjda med den nya varma cheddardippen i restaurangerna.
Några av kommentarerna som finns att läsa är:

”Hejsan! Har ni ändrat cheddardippen? Är så besviken”.

”Jag var och åt hos er idag, och som alltid beställer jag smält cheddardip, sista gången jag åt den idag, om ni byter recept på den, så tycker jag det ska stå!Idag var den stark, och smakade inte alls som den brukar.. Det förlorar ni nog mycket kunder på.”

Max svar: ”Vi hoppas att inom kort...”

Nu förklarar den svenska hamburgerkedjan anledningen till smakförändringen. Det handlar inte om att de har bytt recept – utan beror på leverantörsproblem.

"På grund av rådande omvärldsläge så har vår ordinarie leverantör av smältost inte kunnat leverera de volymer som vi behöver. Vi har därför tillfälligt behövt ta in en ersättningsprodukt från en annan leverantör. Vi hoppas att inom kort ha ordinarie smältost på plats igen." skriver Max i en kommentar på Facebook.

FOTO: Jonas Lindkvist DN/TT/ JOHAN JEPPSSON TT

FRÅN FÖRSTASIDAN