Kaoset i Idol – tvingas be om ursäkt efter missen • Barn och familjer drabbade
Nu tvingas kanalen be om ursäkt.
– Vi beklagar det som inträffat, säger Malin Knave, exekutiv producent på TV4, till TV4 Nyheterna.
Ladda ner Hänts nya app här - nöje och nyheter utan betalväggar!
Höstens säsong av artisttävlingen Idol är i full gång på TV4. Auditionturnén är över för den här säsongen, och nu ska de deltagare som gått vidare ställas inför nya spännande utmaningar varje vecka – allt för att kamma hem titeln Idol 2025.
Lördagsfinalerna rullade på som vanligt vecka efter vecka, fram tills att TV4 nyligen stötte på stora problem.
Publikkaos på Idol – familjer och barn drabbade
Det var under den femte lördagsfinalen den 15 november som det uppstod kaos bland Idol-publiken i Filadelfia Convention Center i Stockholm, där programmet sänds ifrån.
Det som hade hänt var att flera personer som köpt biljetter till programmet inte fick någon plats i publiken, något som Aftonbladet var först med att rapportera om.
– Vi har pratat med flera familjer. Det var barn som var ledsna och som hade åkt bil i flera timmar för att komma hit. En familj hade åkt ända från Småland, där mamma och son fick dela på en plats och den tredje i sällskapet fick sitta i trappan, berättade en källa för tidningen.
TV4 tvingas be om ursäkt: ”Beklagar det som inträffat”
Efter noggranna efterforskningar upptäcktes att det in för lördagsfinalen den 15 november hade sålts 80 biljetter för mycket. Pontus Rydebjörk, vd för Filadelfia Convention Center, menar att felet berodde på den mänskliga faktorn.
– Vi kom fram till att felet låg hos biljettleverantören. Det var 80 personer som skulle flyttas från den femte lördagsfinalen till finalen. Men när de flyttades råkade man även släppa de 80 biljetterna till försäljning. Det var den mänskliga faktorn, säger Pontus Rydebjörk till TV4 Nyheterna.
För TV4 Nyheterna går nu Malin Knave, exekutiv producent på TV4, ut och ber om ursäkt för det som inträffade. Samtidigt försäkrar hon att biljettköpare inför framtida sändningar inte behöver vara oroliga för att stå utan sittplats.
– Nej, det behöver man verkligen inte vara. Alla som har köpt en sittplats kommer att få sitta ner. Och vi beklagar det som inträffat, säger hon till TV4 Nyheterna,
Alla som har påverkats ska ha blivit kontaktade och erbjudits kompensation.
FOTO: TT, TV4
