TRENDAR JUST NU!Alla ledtrådar i Masked singerRobinson 2024Gift vid första ögonkastetBachelorette 2024Irma Lehtosalo

TV4:s ursäkt till tittarna efter stora missen i Bingolotto

12 jun, 2020 
Bingolotto med Lotta Engberg
Söndagens avsnitt av Bingolotto blev inte riktigt som planerat.
Nu ber TV4 om ursäkt efter missen i direktsändning.
– Vi beklagar givetvis detta, skriver de på programmets Facebook-sida.
Annons
TV4:s ursäkt till tittarna efter stora missen i BingolottoBrand logo
TV4:s ursäkt till tittarna efter stora missen i Bingolotto

Vårens säsong av Bingolotto har varit annorlunda. Efter att programledaren Rickard Olsson, 53, blev krasslig stoppades av från inspelningarna och ersattes då av Lotta Engberg, 57. Förhoppningen var att Rickard skulle återvända till programmet när han mådde bättre men nyligen avslöjade han att han bestämt sig för att avsluta sitt uppdrag på TV4.

– Mitt avtal går ut efter den här säsongen och jag hade redan bestämt mig för att inte förlänga, utan gå vidare i mitt liv och i min karriär, sa Rickard Olsson i ett pressmeddelande vid tillfället.

Senare i juni kommer Rickard istället att vara programledare för RIX FM under eftermiddagssändningarna.

TV4 om stora ändringen i Bingolotto

Bytet av programledare är inte den enda ändringen som har skett i Bingolotto under våren. Sedan coronapandemin blev ett faktum har det direktsända programmet spelats in utan publik.

Trots att det inte finns någon studiopublik på plats får TV4-tittarna ändå höra applåder i sändningarna, detta tack vare att de har förinspelade sådana.

Annons

– Jag följer programmet och egentligen spelar applåder som med ett instrument för att bygga upp stämningen och känslan under stora vinster, har André Nylén, anställd på TV4 och Bingolotto, tidigare berättat för Hänt.

Ursäkten efter missen i programmet

I söndags var det återigen dags för ett nytt avsnitt av Bingolotto med Lotta Engberg i spetsen. Under direktsändningen drabbades TV4 av ett oväntat, tekniskt strul. På programmets Facebook-sida berättar de om missen.

”Just nu upplever vi problem med vår app och de digitala bingolotterna. För er som har köpt en lott så är den fullt giltig och kommer att gå att rätta efter programmet. Vi beklagar givetvis detta och arbetar för fullt för att lösa problemet!”, skriver TV4 i inlägget.

I kommentarsfältet är det tydligt att TV4-tittarna är väldigt besvikna och flera personer vittnar om att de utan framgång har försökt köpa en lott under sändningen.

”Så vi som ej fick chans att ringa om vi hade fått bingo ska ej bli kompenserad. Dåligt”, hälsar en tittare.

”Köpte lott. Skulle sen spela på mobilen. Då fanns det ingen lott. Gick in på hemsidan, då fanns pengarna på konto, men fick alltså ingen lott. Mycket besviken”, skriver en annan.

FOTO: Tommy Holl/TT, TV4

Annons