TRENDAR JUST NU!Alla ledtrådar i Masked singerRobinson 2024Gift vid första ögonkastetBachelorette 2024Irma Lehtosalo

Peg Parnevik avslöjar: Därför tackade jag nej till Melodifestivalen

05 dec, 2017 
Peg Parnevik till Melodifestivalen? SVT ville ha med henne som en tävlande artist tidigare i år, men hon tackade nej. I sin podcast förklarar hon varför.
Annons

I Melodifestivalen 2018 har artisten Peg Parnevik, 22, varit med och skrivit ett bidrag – låten ”Patrick Swayze” som Sigrid Bernson, 28, ska tävla med. I sin podcast ”Pillowtalk” som hon driver tillsammans med sin syster Penny Parnevik, 20, avslöjar Peg nu att SVT ville ha med henne som tävlande i Melodifestivalen 2017 i vintras.

– De från Mello va så att ”snälla kan du inte vara med, snälla kan du inte vara med”. Jag tog ett möte med dem och ba ”vad handlar det här om?”, och ”vad innebär det om jag är med?”, berättar Peg i podden, och fortsätter:

– Jag tycker Mello är ascoolt, men det är inte min grej.

Peg och Penny som växt upp i USA har inte riktigt så stor koll på vad den svenska Melodifestivalen går ut på, eller främst Penny, och Peg försöker därför förklara det för henne. Och även anledningen till varför hon slutligen tackade nej till att medverka i Melodifestivalen.

Annons

– Om man är med i Mello så hamnar man i ett ”du är en Melloartist nu”-fack. Liksom ”nej men det var hon som var med i Mello”. Man blir automatiskt en ganska cheesy schlagermänniska som åker på turné med andra Melloartister, säger Peg.

– Okej så du menar på att du inte vill vara med i Mello för att du inte vill ha Mellostämpeln och inte vill behöva jobba iväg från att du var Mellotjejen?, frågar Penny då.

– Ja, jag vill inte starta så. Jag håller ju på med att få bort Parneviks-stämpeln just nu, svarar Peg då.

Men även om Peg inte alls är peppad på att själv ställa upp med ett eget bidrag i Melodifestivalen så är hon mycket peppad och nöjd över att vara en av låtskrivarna till Sigrids bidrag.

Få vårt nyhetsbrev – helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy..

Foto: IBL

Annons