TRENDAR JUST NU!Alla ledtrådar i Masked singerRobinson 2024Gift vid första ögonkastetBachelorette 2024Irma Lehtosalo

Carin da Silva om förlossningen: "På gränsen till panik"

16 okt, 2016 
Linnéa Geijer
En vecka efter sonens födsel delar Carin da Silva sin förlossningsberättelse på bloggen.
Annons

Den 2 oktober hade Carin da Silva, 31, gått en vecka över tiden, så sonen Theo, 3, lämnades med farmor och farfar medan Carin och maken Niklas Persson, 38, gav sig av till BB för igångsättning. Efter två shots av läkemedlet Cytotec hade Carins kropp börjat arbeta bra och värkarna satte igång:

– Jag hade värkar som jag inte kände av men som syntes på skärmen. Märkligt, reflekterar Carin på bloggen. Men när vattnet gick kändes de av desto mer:

– Jag var livrädd att det skulle gå från 1-100 när vattnet gick men det gick från 1-70. Efter 30 minuter kände jag att jag ville ha EDA. Skit samma om det drar ut på tiden!! Jag ville inte ha mer ont än vad jag behövde, berättar hon.

Men narkosläkaren ville inte ge henne bedövningen då hon hade förhöjt blodtryck.

– Det är ju inte jättekonstigt att man har högt blodtryck när man är mitt uppe i värkarbete, tycker Carin. Smärtan blev allt intensivare:

Annons

– Det började det göra jävligt ont! Tidigare hade jag paus mellan värkarna men nu var den väldigt kort, jag ville typ ge upp. Jag var på gränsen till panik.

Men så slog värkarna om till krystvärkar, något Carin aldrig känt då hon fick Theo. Hon fortsätter:

– Shit vad cool känsla det var och vad skönt det var att få göra något av värken och inte bara andas, minns hon.

Efter 50 intensiva minuter föddes sonen, som familjen fortfarande bara kallar ”Lillebror”:

– Det lät som något sörplade fast tvärtom och kändes som om hela mitt inre kom ut. Sen hörde vi världens bästa ljud. Barnskrik! Han var äntligen här, skriver hon och tillägger: klockan 04:08 kom han med armen ovanför huvudet som Stålmannen. 4028 gram och 53 cm lång. Och världens finaste såklart!

Foto: Stella

Få vårt nyhetsbrev – helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy..
Annons