Hon skulle ligga runt genom hela Kina – men allt var fejk

Har du läst om 19-åriga Ju från Shanghai? Hon skulle finansiera sin roadtrip genom att ha sex med rika män varje natt. Det påstod i alla fall en rad artiklar på olika internationella sajter. Men allt var fejk.

Couchsurfing har vi ju hört talas om. Men bedsurfing?

En artikel sprids nu på nätet om 19-åriga Ju Peng, en tjej från Shanghai som påstås ha publicerat en rätt okonventionell annons på det kinesiska nätverket Weibo. I annonsen står det att Ju ska resa genom Kina – men helt utan pengar. I stället ska resan bekostas med hennes egen kropp.

Varje natt ska Ju sova över hos en ny man. Och som tack för deras gästfrihet erbjuder hon sig att ha sex med dem:

De ska bekosta min transport till staden och alla mina utgifter under tiden jag besöker dem och de måste vara frikostiga. I utbyte får de en natt med mig, min odelade uppmärksamhet och en möjlighet att visa upp sig tillsammans med en riktigt vacker tjej.

Dock har hon några krav. Männen måste vara snygga, under 30 år, längre än 1,75 meter och förmögna.

Men för de allra flesta låter det här lite märkligt. Det verkar helt enkelt för osannolikt för att vara sant. Ju Peng finns på Facebook, men kontot skapades för bara några dagar sedan och ger intrycket av att vara en profil som rafsats ihop för ett annat syfte.

Bilder från Ju Pengs Facebooksida som med all sannolikhet är fejk.

Många verkar ha gått på bluffen som cirkulerat runt på internet.

Ingen vet vem tjejen egentligen är.

Trots varningsklockorna hindrade det inte en rad internationella sajter från att skriva om 19-åringens påstådda se(x)mester. Men det hade varit bättre att lita på magkänslan – allt är nämligen fejk.

På kinesiska forum där annonsen också publicerats fick Ju en hel del svar, men när männen frågade hur de skulle kontakta henne hänvisades de till ett konto på dejtingappen Youjia.

Annonsen uppges vara en bluff för att locka användare till appen, något som inte betraktas med blida ögon av den kinesiska regeringen. Nu kräver man att det Shanghai-baserade företaget lägger ner, då det “gått över gränsen”, skriver sajten TechInAsia. Och appen, med över 30 miljoner användare, har snabbt försvunnit från flera onlinebutiker.

Men fejkade annonser av det här slaget är dessvärre rätt vanligt. Med jämna mellanrum dyker märkliga historier upp på nätet, som kvickt plockas upp av medier som inte riktigt tänker efter innan de publicerar. Sensationen är helt enkelt för lockande.

Vem tjejen på bilderna egentligen är framgår inte någonstans och med största sannolikhet har hon fallit offer för ett elakt pr-knep. Och vi kan nästan garantera att hennes verkliga namn inte är Ju Peng.

SENASTE NYTT!