Artikeln innehåller reklamlänkar
TRENDAR JUST NU!Alla ledtrådar i Masked singerRobinson 2024Gift vid första ögonkastetBachelorette 2024Irma Lehtosalo

Isabella Löwengrip avslöjar: Så mycket tjänar jag på Instagram

02 jan, 2019 
AvSarah Mansouri
Isabella Löwengrip är en framgångsrik entreprenör som lever lyxliv i den nya villan på Lidingö
Isabella Löwengrip är känd för att vara en väldigt driven företagare och entreprenör. Nu avslöjar bloggdrottningen hennes mål för det nya året – och hur mycket hon kommer tjäna på ett Instagraminlägg.
Annons

Entreprenören Isabella Löwengrip, 28, är en framgångsrik karriärkvinna som driver en av Sveriges största bloggar och har ett helt imperium som egen företagare och delägare i olika varumärken. I samband med ett årsskifte är det vanligt att börja fundera över nyårslöften, men för en driven företagare som Isabella handlar det snarare om att fundera på mål istället för löften. Bloggdrottningen firade nyårsafton i Gstaad och på flyget ner till Schweiz passade hon på att fundera just över sina mål för 2019, både privata men också karriärsmässiga sådana.

Få vårt nyhetsbrev – helt gratis!

Ja tack. Jag vill ta emot marknadsföring från Aller Media i form av nyhetsbrev och specifika erbjudanden baserade på profilering. För mer information se Aller Medias integritetspolicy..

“Varför jag har mål istället för löften beror på att det är mer produktivt med mål. Det blir en styrning för året vilket är skönt att ha. Det är knappt att jag själv vågar skriva ut dom. Men att sikta högt har hittills varit ett vinnande koncept som tagit mig långt. Man måste våga satsa”, skriver Isabella på bloggen.

De privata målen involverar bland annat att fortsätta vara alkoholfri, att ge mer tid till sömn och att skapa fina minnen med barnen Gillis, 5, och Sally, 3, som hon har har tillsammans med ex-maken Odd Spångberg, 30. Isabella skriver också att hon vill investera mer tid i sina vänskapsrelationer eftersom vännerna har ställt upp mycket för henne under den tuffa hösten. Men några planer på att försöka finna en partner under året finns det inga planer på alls:

Annons

“Gällande kärleken så har jag som mål att hålla mig singel året ut. Jag skulle behöva det. Jag blir ofta uppvaktad men att träffa någon med rätt intentioner känns omöjligt. Därför pausar jag allt lite…”

“Höga kostnader för att ha min vardag”

När det gäller karriärsmålen inleder Isabella med att förklara att grunden för att hela hennes liv ska gå ihop är ett fungerande hemma-team som hon kallar det.

“Det går det inte att vara 28 år, 70 anställda och barnen på halvtid med miljardmål. Det innebär att jag har Ida och Lovisa som hjälper mig med huset, alla inköp och stöttning med barnen när schemat inte går ihop. Men syftet med all hjälp är att jag ska kunna hämta och lämna under mina barnveckor. Min livvakt går upp på halvtid för att jag ska kunna känna mig trygg i mitt jobb (reser andra halvan eller har kontorstid) samt Matilda börjar som kock på mina veckor med barnen. Allt måste flyta på smidigt hemma. Frukost serverad, strumpor i ordning och vällagad hälsosam mat till familjen”, skriver Isabella.

Annons

Hon fortsätter:

“Det är höga kostnader för att kunna ha min vardag men jag ser det som en investering. Det är mitt enda sätt för att kunna frigöra tid och energi för att kunna växla upp med karriären.”

Karriärsmålen är många och handlar bland annat om Isabellas digitala klon Gabrielle som ska utvecklas och gå live på riktigt.

“Vi smygstartade lite under 2018 för att jag ville etablera henne i Sveriges press. Nästa år kommer hon vara up and running (med några klon-vänner) och då får ni se vad jag har i åtanke. Väldigt roligt”, lovar Isabella.

En stor del av karriärsmålen handlar självklart om hur hon vill utveckla och fortsätta bygga sina bolag, samt om pengasiffror.

“Fortsätta bygga bolagen. Löwengrip Beauty lanseras i Australien, vi fortsätter etablera oss i USA och UK och till hösten får vi kanske chans att dopp tån i Kina. Vi har 50 % tillväxtmål vilket innebär att vi ska upp till 120 miljoner. Löwengrip Invest (mitt lilla egna bolag) ska upp till 18 miljoner i omsättning och det är bara för mina sociala medier och varumärkesutlåning”, skriver den drivna företagaren och avslöjar även hur mycket hon kommer fakturera för reklam på sitt Instagram-konto:

“2019 är året då jag fakturerar 100 000 kronor för varje gång min kyl öppnas på Instagram”.

FOTO: IBL/Pontus Orre, Aftonbladet, IBL/Patrik Österberg

Annons